Wiodącą metodą pracy realizowaną w naszym przedszkolu jest Stosowana Analiza Zachowania. Jest to metoda, która posiada bogatą historię badań naukowych potwierdzających jej skuteczność w terapii osób ze spektrum autyzmu.
Głównym narzędziem naszej pracy jest stworzenie efektywnego systemu motywacyjnego, który ma mobilizować dzieci do nauki. Pracujemy nad każdym deficytem dziecka, a przede wszystkim nad zaburzeniami związanymi z mową oraz z zachowaniami społecznymi. Są one realizowane w trakcie zajęć indywidualnych i grupowych.
Terapie - jak to u nas wygląda i czym się kierujemy
Dzieci w wieku od 2,5 roku do 8 lat, uczęszczające do naszego przedszkola, są podzielone na kilka grup. Dzieci przygotowujące się do pójścia do szkoły uczestniczą w specjalnie w tym celu prowadzonych zajęciach oraz mają przeprowadzaną 2x w roku diagnozę gotowości szkolnej na podstawie testu IDS – 2.
W każdej grupie wychowaniem i edukacją przedszkolaków zajmuje się dwóch nauczycieli, którzy są z dziećmi przez cały czas ich pobytu w przedszkolu. Są oni wspierani przez szereg specjalistów zatrudnionych w placówce.
Każdemu dziecku zapewniamy
- Indywidualny Program Terapeutyczno – Edukacyjny na podstawie przeprowadzenia testu VB – MAPP
- szkolenia dla rodziców
- zajęcia indywidualne i grupowe, w tym TUS (Trening Umiejętności Społecznych)
- wysoko wyspecjalizowaną kadrę
Zajęcia dodatkowe
- robotyka
- rytmika
- język angielski
- gimnastyka ogólnorozwojowa
- gimnastyka korekcyjna
- warsztaty tematyczne (plastyka, muzyka)
- grupowe zajęcia logopedyczne