Dla dziecka

Wiodącą metodą pracy realizowaną w naszym przedszkolu jest Stosowana Analiza Zachowania. Jest to metoda, która posiada bogatą historię badań naukowych potwierdzających jej skuteczność w terapii osób ze spektrum autyzmu. 

 

Głównym narzędziem naszej pracy jest stworzenie efektywnego systemu motywacyjnego, który ma mobilizować dzieci do nauki. Pracujemy nad każdym deficytem dziecka, a przede wszystkim nad zaburzeniami związanymi z mową oraz z zachowaniami społecznymi. Są one realizowane w trakcie zajęć indywidualnych i grupowych. 

 

Terapie - jak to u nas wygląda i czym się kierujemy

Dzieci w wieku od 2,5 roku do 8 lat, uczęszczające do naszego przedszkola, są podzielone na kilka grup. Dzieci przygotowujące się do pójścia do szkoły uczestniczą w specjalnie w tym celu prowadzonych zajęciach oraz mają przeprowadzaną 2x w roku diagnozę gotowości szkolnej na podstawie testu IDS – 2.

W każdej grupie wychowaniem i edukacją przedszkolaków zajmuje się dwóch nauczycieli, którzy są z dziećmi przez cały czas ich pobytu w przedszkolu. Są oni wspierani przez szereg specjalistów zatrudnionych w placówce. 

 

Każdemu dziecku zapewniamy

  • Indywidualny Program Terapeutyczno – Edukacyjny na podstawie przeprowadzenia testu VB – MAPP 
  • szkolenia dla rodziców 
  • zajęcia indywidualne i grupowe, w tym TUS (Trening Umiejętności Społecznych)
  • wysoko wyspecjalizowaną kadrę

 

Stosowane przez nas terapie

  • Stosowana Analiza Zachowania
  • AAC
  • TUS
  • Integracja Sensoryczna
  • terapia psychologiczna
  • fizjoterapia
  • logopedia
  • muzykoterapia
  • terapia taktylna
  • dogoterapia

Zajęcia dodatkowe

  • robotyka
  • rytmika
  • język angielski
  • gimnastyka ogólnorozwojowa
  • gimnastyka korekcyjna
  • warsztaty tematyczne (plastyka, muzyka)
  • grupowe zajęcia logopedyczne